Burrel ha destacat la importància del Canal per al sector agrícola lleidatà, pel prestigi de la fruita de Lleida i per l’economia de la província

Lleida, 15 de novembre de 2021. El grup de Ciutadans a la Diputació de Lleida presentarà en el proper Ple una moció per impulsar les obres de modernització del canal de Pinyana. Aquesta moció es presenta després de la reunió mantinguda per la formació taronja amb la Comunitat General del Canal de Pinyana, en la que van prendre nota d’aquesta reclamació històrica, per poder dur a terme les obres de millora que es necessiten i que suposaria una rebaixa important en els costos dels regants.

El grup de Ciutadans demana que la Diputació de Lleida col·labori amb la Comunitat de Regants per poder realitzar una part de les obres i que s’insti tant al Govern d’Espanya com al de la Generalitat a destinar i incrementar partides pressupostàries per avançar amb les obres. A més, la Diputada de Ciutadans a Lleida, Maria Burrel, ha manifestat que “contínuament es porten a les administracions mocions o declaracions de suport a la pagesia, quan el que realment es necessita és que aquest suport es tradueixi en diners a compte dels pressupostos. Tota la resta són brindis al sol. I això no és el que necessita el sector agrícola de Lleida.

Finalment, Burrel ha recordat que el Canal de Pinyana té “una importància capital pel sector agrícola lleidatà, pel prestigi de la fruita de Lleida i per l’economia tant de la província com d’Espanya”.

 

El grupo de Ciudadanos en la Diputación de Lleida presentará una moción para impulsar las obras de modernización del Canal de Pinyana

Burrel ha destacado la importancia del Canal para el sector agrícola leridano, para el prestigio de la fruta de Lleida y para la economía de la provincia

Lleida, 15 de noviembre de 2021. El grupo de Ciudadanos en la Diputación de Lleida presentará en el próximo Pleno una moción para impulsar las obras de modernización del canal de Pinyana. Esta moción se presenta después de la reunión mantenida por la formación naranja con la Comunidad General del Canal de Pinyana, en la que tomaron nota de esta reclamación histórica, para poder llevar a cabo las obras de mejora que se necesitan y que supondría una rebaja importante en los costes de los regantes.


El grupo de Ciudadanos pide que la Diputación de Lleida colabore con la Comunidad de Regantes para poder realizar una parte de las obras y que se inste tanto al Gobierno de España como al de la Generalitat a destinar e incrementar partidas presupuestarias para avanzar en las obras.
Además, la Diputada de Ciudadanos en Lleida, Maria Burrel, ha manifestado que “continuamente se llevan a las administraciones mociones o declaraciones de apoyo al campesinado, cuando lo que realmente se necesita es que este apoyo se traduzca en dinero por anticipado de los presupuestos. El resto son brindis al sol. Y esto no es lo que necesita el sector agrícola de Lleida.

Finalmente, Burrel ha recordado que el Canal de Pinyana tiene “una importancia capital para el sector agrícola leridano, por el prestigio de la fruta de Lleida y por la economía tanto de la provincia como de España”.