El candidato de Ciudadanos (Cs) al Parlament por Lleida afirma que la ineficiencia del Govern y los altos costes de producción están empobreciendo al sector agrícola

Mollerussa, 3 de febrero de 2021. “El sector agrícola de Lleida es un valor fundamental que hay que preservar e incentivar. En esta provincia obtenemos productos de una inmejorable calidad que deben competir en todos los mercados”. Así lo ha dicho el candidato número dos de Ciudadanos (Cs) al Parlament, Javier Rivas, en una visita con el candidato número uno de Ciudadanos (Cs) por Lleida, Jorge Soler a los agricultores que trabajan los campos de alrededor de Mollerussa. Además, Rivas ha insistido en que los elevados costes de producción y la ineficacia del Govern en el control de la cadena de precios “están llevando a la ruina al sector”.

Por ello, Rivas ha urgido a apoyar este sector sin demora ya que “en este momento el Govern apenas destina un 1% del presupuesto el sector primario”. El diputado naranja ha explicado además que las tierras de Mollerussa “se riegan con agua del Canal de Urgell, que hace cien años era el canal más moderno de Europa, y hoy es el más anticuado”. Durante la visita, Rivas ha expresado además que “el agua es un bien escaso que tiene un coste muy elevado para los trabajadores del campo”. Por eso, ha recordado que en Ciudadanos proponen destinar ayudas para implantar políticas de ahorro en el riego y medidas de apoyo para el sector agrícola.

Finalmente, Rivas ha explicado que él “conoce el campo porque lo ha visitado y trabajado” y que le apena el olvido del sector primario por parte de la Generalitat y ha asegurado que el equipo de Ciudadanos (Cs) ha “liderado la comisión de agricultura porque las propuestas que ha llevado al Parlament vienen de haber conversado con agricultores y entender sus necesidades”.

 

Javier Rivas: “El sector agrícola de Lleida és un valor fonamental que cal preservar i incentivar”

El candidat de Ciutadans (Cs) al Parlament per Lleida afirma que la ineficiència del Govern i els alts costos de producció estan empobrint al sector agrícola


Mollerussa, 3 de febrer de 2021. “El sector agrícola de Lleida és un valor fonamental que cal preservar i incentivar. En aquesta província obtenim productes d’una immillorable qualitat que han de competir en tots els mercats”.
Així ho ha dit el candidat número dos de Ciutadans (Cs) al Parlament, Javier Rivas, en una visita amb el candidat número u de Ciutadans (Cs) per Lleida, Jorge Soler, als agricultors que treballen els camps del voltant de Mollerussa. A més, Rivas ha insistit que els elevats costos de producció i la ineficàcia del Govern en el control de la cadena de preus “estan portant a la ruïna al sector”.

Per això, Rivas ha urgit a donar suport a aquest sector sense demora ja que “en aquest moment el Govern amb prou feina destina un 1% del pressupost el sector primari”. El diputat taronja ha explicat a més que les terres de Mollerussa “es reguen amb aigua del Canal d’Urgell, que fa cent anys era el canal més modern d’Europa, i avui és el més antiquat”. Durant la visita, Rivas ha expressat que “l’aigua és un bé escàs que té un cost molt elevat per als treballadors del camp”. Per això, ha recordat que a Ciutadans proposen destinar ajudes per implantar polítiques d’estalvi en el reg i mesures de suport per al sector agrícola.

Finalment, Rivas ha explicat que ell “coneix el camp perquè l’ha visitat i treballat” i que li afligeix l’oblit del sector primari per part de la Generalitat i ha assegurat que l’equip de Ciutadans (Cs) ha “liderat la comissió d’agricultura perquè les propostes que ha portat al Parlament venen d’haver conversat amb agricultors i entendre les seves necessitats”.