El candidato naranja lamenta durante una visita al hospital Arnau de Vilanova que las listas de espera se hayan disparado

Lleida, lunes 1 de febrero de 2021. El candidato de Ciudadanos (Cs) a las elecciones al Parlament, Jorge Soler, ha urgido hoy a mejorar las condiciones laborales de los profesionales de la salud en Lleida. Lo ha dicho en una visita al Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV), acompañado por la candidata número tres de Ciudadanos (Cs) por Lleida, Heidy Hernández, que a su vez es médico anestesista en dicho hospital, tras conocerse que habrá un pico de enfermos en las UCIs. En la visita, Soler ha lamentado además que “los sanitarios trabajan muchas horas, están agotados porque trabajan en cuerpo y alma por todos nosotros en un momento tan duro como es esta pandemia”.

Asimismo, Soler ha señalado que se han disparado las listas de espera y que “los hospitales están al límite, y la mala gestión del Covid y la falta de transparencia de la Generalitat empeoran esta situación”. En ese sentido, el candidato liberal ha recordado que desde Ciudadanos (Cs) han llevado decenas de proposiciones y mociones en materia de sanidad al Parlament, poniendo el foco en la mejora del sistema sanitario. Durante la jornada, ambos candidatos de Ciudadanos (Cs) al Parlament de Cataluña han estado hablando sobre el desarrollo de las nuevas instalaciones Covid y sobre cómo se ha gestionado la atención a los enfermos graves, asunto que Soler ha calificado de “preocupante”.

Finalmente, Soler ha manifestado que no debe descuidarse la atención primaria, que “ha estado padeciendo a causa de los recortes de la Generalitat” y que, además, es el nivel asistencial más olvidado y hay que hacer políticas para potenciarla. Es por eso que el diputado naranja ha instado a trabajar para reconstruir el sistema sanitario, que ha expuesto que debería ser una prioridad para cualquier partido pero que “el gobierno de la Generalitat no ha priorizado nunca”. Además, el diputado naranja ha advertido que la nueva cepa británica está en aumento en Cataluña, y que eso puede comportar cambios en los protocolos de actuación, por lo que ha urgido al Govern de la Generalitat a que se implique y escuche a los expertos para encontrar soluciones lo antes posible y a que “no haga como en otras ocasiones y mire para otro lado centrándose solo en intereses electoralistas”.

Soler insta a millorar les condicions laborals dels sanitaris a Lleida

El candidat taronja lamenta durant una visita a l’hospital Arnau de Vilanova que les llistes d’espera s’hagin disparat

Lleida, dilluns 1 de febrer de 2021. El candidat de Ciutadans (Cs) a les eleccions al Parlament, Jorge Soler, ha urgit avui a millorar les condicions laborals dels professionals de la salut a Lleida. Ho ha dit en una visita a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV), acompanyat per la candidata número tres de Ciutadans (Cs) per Lleida, Heidy Hernández, que a més és metge anestesista en aquest hospital, després de saber-se que hi haurà un pic de malalts a les UCIs. En la visita, Soler ha lamentat a més que “els sanitaris treballen moltes hores, estan esgotats perquè treballen en cos i ànima per tots nosaltres en un moment tan dur com és aquesta pandèmia”.

Altrament, Soler ha assenyalat que s’han disparat les llistes d’espera i que “els hospitals estan al límit, i la mala gestió de la Covid i la falta de transparència de la Generalitat empitjoren aquesta situació”. En aquest sentit, el candidat liberal ha recordat que des de Ciutadans (Cs) han portat desenes de proposicions i mocions en matèria de sanitat al Parlament, posant el focus en la millora del sistema sanitari. Durant la jornada, els dos candidats de Ciutadans (Cs) al Parlament de Catalunya han estat parlant sobre el desenvolupament de les noves instal·lacions Covid i sobre com s’ha gestionat l’atenció als malalts greus, afer que Soler ha qualificat de “preocupant”

Finalment, Soler ha manifestat que no ha de descuidar-se l’atenció primària, que “ha estat patint a causa de les retallades de la Generalitat” i que, a més, és el nivell assistencial més oblidat i cal fer polítiques per a potenciar-la. És per això que el diputat taronja ha instat a treballar per a reconstruir el sistema sanitari, que ha exposat que hauria de ser una prioritat per a qualsevol partit però que “el govern de la Generalitat no ho ha prioritzat mai”. A més, el diputat taronja ha advertit que el nou cep britànic està en augment a Catalunya, i que això pot comportar canvis en els protocols d’actuació, per la qual cosa ha urgit al Govern de la Generalitat a que s’impliqui i escolti els experts per a trobar solucions al més aviat possible i a que “no faci com en altres ocasions i miri cap a un altre costat centrant-se només en interessos electoralistes”.