El candidato número dos de Ciudadanos (Cs) en Lleida lamenta que el Govern haya abandonado al sector agrario

Lleida, domingo 31 de enero de 2021. “Es necesario trabajar para que el sector agrario tenga unas condiciones que inviten a la gente a quedarse. La gente vive donde tiene trabajo, si el campo no es rentable, no podrán quedarse aquí”. Así lo ha dicho el candidato número dos de Ciudadanos (Cs) por Lleida en el Parlament, Javier Rivas, tras haber visitado algunos campos de la provincia de Lleida. El diputado naranja ha señalado además que el sector agrario está abandonado por el Govern y que las políticas son centralistas, ineficaces y desconectadas del mundo rural.

Rivas ha manifestado que “para poder legislar para el campo, hay que conocerlo y convertir la legislación y los procedimientos en palanca, no en un freno, como pasa ahora”, y ha lamentado que desde el gobierno catalán no se estén impulsando políticas útiles para el sector agrícola que, según apunta, sobrevive gracias a las ayudas de la Unión Europea. Asimismo, ha asegurado que ha “recorrido más de 80.000 kilómetros por tierras de campos, de ahí he sacado más de 100 propuestas que he llevado al Parlament”.

Finalmente, Rivas ha sostenido que hay problemáticas que hacen que trabajar en el sector agrario sea “cada vez más difícil para nuestros payeses”. En ese sentido, el diputado naranja ha explicado que “la renta agraria va a la baja” y que la falta de rentabilidad está derivando el abandono el campo y en la desvertebración territorial, y la gente acaba concentrándose en el área metropolitana. El candidato liberal ha concluido que “continuar con las actuales políticas nos aboca a un negro horizonte”, pero ha señalado que “son posibles otras políticas que vayan en colaboración con nuestro extraordinario sector primario”.

Rivas: “És necessari treballar perquè el sector agrari tingui unes condicions que convidin a la gent a quedar-se”

El candidat número dos de Ciutadans (Cs) a Lleida lamenta que el Govern hagi abandonat al sector agrari

Lleida, diumenge 31 de gener de 2021. “És necessari treballar perquè el sector agrari tingui unes condicions que convidin a la gent a quedar-se. La gent viu on té treball, si el camp no és rendible, no podran quedar-se aquí”. Així ho ha dit el candidat número dos de Ciutadans (Cs) per Lleida al Parlament, Javier Rivas, després d’haver visitat alguns camps de la província de Lleida. El diputat taronja ha assenyalat a més que el sector agrari està abandonat pel Govern i que les polítiques són centralistes, ineficaces i desconnectades del món rural.


Rivas ha manifestat que “per a poder legislar per al camp, cal conèixer-lo i convertir la legislació i els procediments en una palanca, no en un fre, com passa ara”, i ha lamentat que des del govern català no s’estiguin impulsant polítiques útils per al sector agrícola que, segons apunta, sobreviu gràcies a les ajudes de la Unió Europea. Altrament, ha assegurat que ha “recorregut més de 80.000 quilòmetres per terres de camps, d’aquí he tret més de 100 propostes que he portat al Parlament”.


Finalment, Rivas ha sostingut que hi ha problemàtiques que fan que treballar en el sector agrari sigui “cada vegada més difícil per als nostres pagesos”. En aquest sentit, el diputat taronja ha explicat que “la renda agrària va a la baixa” i que la falta de rendibilitat està derivant l’abandonament del camp i en la desvertebració territorial, i la gent acaba concentrant-se en l’àrea metropolitana. El candidat liberal ha conclòs que “continuar amb les actuals polítiques ens aboca a un negre horitzó”, però ha assenyalat que “són possibles altres polítiques que vagin en col·laboració amb el nostre extraordinari sector primari”.