• El concejal Daniel Rubio explica que el programa CES consiste en “capturar, esterilizar y devolver a su colonia original a los gatos que viven en la calle”

Lleida, jueves 18 de octubre de 2018. El grupo municipal de Ciudadanos en Lleida apuesta por implantar en los barrios de la ciudad el proyecto CES para controlar las colonias de gatos. El concejal de Cs Lleida, Daniel Rubio, ha explicado que el CES “es el programa para el control de las colonias felinas en ámbitos urbanos que consiste en capturar, esterilizar y devolver a su colonia original a los gatos que viven en la calle”. El objetivo principal de esta medida es “mantener las colonias de gatos en buenas condiciones, tanto higiénicas como sanitarias”.

El concejal Daniel Rubio ha puesto como ejemplo el ayuntamiento de Zaragoza, que tras aplicar este proyecto CES “ha logrado reducir las proliferaciones descontroladas de las colonias felinas, reducir los problemas vecinales y mejorar la calidad de vida de los animales”. En Lleida se calcula que hay más de 100 colonias de gatos, por lo que el grupo naranja considera “esencial” implantar este proyecto, por ello presenta una Propuesta de Resolución para la próxima comisión de Políticas de Gestión y Promoción de la ciudad y la Sostenibilidad solicitándolo. Además, Rubio ha asegurado que “aplicando estas políticas de protección animal se consigue mejorar las condiciones de vida de los gatos, evitar la proliferación descontrolada, impedir la aparición de roedores, favorecer la convivencia ciudadana al evitar peleas entre gatos no esterilizados y apoyar o facilitar el trabajo altruista de los ciudadanos y asociaciones sin ánimo de lucro que trabajan por la protección animal”.

Para aplicar este proyecto “es vital la colaboración entre las protectoras de animales para conseguir los voluntarios necesarios para llevarlo a cabo”, por lo que Rubio ha pedido la “máxima colaboración”.

 

Ciutadans demana implantar el projecte CES per controlar les colònies de gats als barris de Lleida

  • El regidor Daniel Rubio explica que el programa CES consisteix a “capturar, esterilitzar i tornar a la seva colònia original als gats que viuen al carrer”

Lleida, dijous 18 d’octubre de 2018. El grup municipal de Ciutadans a Lleida aposta per implantar als barris de la ciutat el projecte CES per controlar les colònies de gats. El regidor de Cs Lleida, Daniel Rubio, ha explicat que el CES “és el programa pel control de les colònies felines en àmbits urbans que consisteix a capturar, esterilitzar i tornar a la seva colònia original als gats que viuen al carrer”. L’objectiu principal d’aquesta mesura és “mantenir les colònies de gats en bones condicions, tant higièniques com sanitàries”.

El regidor Daniel Rubio ha posat com a exemple l’ajuntament de Saragossa, que després d’aplicar aquest projecte CES “ha aconseguit reduir les proliferacions descontrolades de les colònies felines, reduir els problemes veïnals i millorar la qualitat de vida dels animals”. A Lleida es calcula que hi ha més de 100 colònies de gats, de manera que el grup taronja considera “essencial” implantar aquest projecte, per això presenta una Proposta de Resolució per a la pròxima comissió de Polítiques de la Gestió i Promoció de la ciutat i la Sostenibilitat sol·licitant-lo. A més, Rubio ha assegurat que “aplicant aquestes polítiques de protecció animal s’aconsegueix millorar les condicions de vida dels gats, evitar la proliferació descontrolada, impedir l’aparició de rosegadors, afavorir la convivència ciutadana evitant baralles entre gats no esterilitzats i donar suport o facilitar el treball altruista dels ciutadans i associacions sense ànim de lucre que treballen per la protecció animal”.

Per aplicar aquest projecte “és vital la col·laboració entre les protectores d’animals per aconseguir els voluntaris necessaris per fer-ho”, de manera que Rubio ha demanat la “màxima col·laboració”.