• El candidato de C’s al Congreso por Lleida, Óscar Uceda, afirma que “España necesita un Pacto Nacional por la Educación que mire a una generación y no a unas elecciones”

Lleida, miércoles 22 de junio. “Aseguraremos el acceso gratuito de las familias a los libros de texto”, ha anunciado el candidato de Ciutadans (C’s) por Lleida al Congreso de los Diputados, Óscar Uceda. “La educación debe ser gratuita en todos sus sentidos, sin costes ni tarifas ocultas, por ello, C’s apuesta por un sistema de préstamos de libros”, ha explicado Uceda tras reunirse con el sindicato de profesores. “La educación debe ser el motor de cambio de España, debemos implantar un modelo moderno y de éxito”, ha apuntado Uceda.

Uceda ha constatado que “durante décadas ha sido imposible alcanzar un consenso porque PP y PSOE han usado la educación como arma arrojadiza”. También ha lamentado que “los intereses políticos se hayan impuesto por encima de los educativos, y que se impulsen reformas educativas cada vez que un nuevo  partido llega al poder”. “Tanto la LEC como la LOMCE son leyes que privatizan la educación y sesgan a los ciudadanos”, ha añadido. Por ello, ha pedido al resto de formaciones a que se sumen a un “Pacto Nacional por la Educación que mire a una generación y no solo a una legislatura o a unas elecciones”. Uceda ha definido “la profesión de profesor como el trabajo más importante del país”, por lo que ha anunciado que  “se aumentará la oferta de tutores y profesores de apoyo”.

Por otro lado, Uceda ha presentado la “Red Cervera”, un plan de desarrollo tecnológico que “dará solución a todos aquellos jóvenes que se han ido al extranjero a desarrollar su proyecto científico y tecnológico por falta de presupuesto”, tras visitar el Parque Científico y Tecnológico Agroalimentario de Lleida. En este sentido, Uceda ha explicado que “Ciutadans apuesta por la innovación, la ciencia y el mundo universitario”, y para ello “necesita de un plan que una a todas las universidades y los parques científicos de España”.

En este sentido, el número de uno de Ciutadans Lleida ha asegurado que “el futuro pasa por la innovación”, y por ello “se debe aumentar la inversión en financiación de I+D+i, para acercarla a los parámetros europeos”. El candidato de C’s por Lleida ha indicado que con este plan, que “desarrollarían conjuntamente las empresas y las universidades capaces de tirar hacia delante un proyecto, estaría subvencionado mayoritariamente por el Estado”, y ha explicado que el coste “sólo equivaldría a lo que cuesta construir 70 km de la vía del AVE”.

Óscar Uceda: “Assegurarem l’accés gratuït de les famílies als llibres de text”

  • El candidat de C’s al Congrés per Lleida, Óscar Uceda, afirma que “Espanya necessita un Pacte Nacional per l’Educació que miri a una generació i no a unes eleccions”

Lleida, dimecres 22 de juny. “Assegurarem l’accés gratuït de les famílies als llibres de text”, ha anunciat el candidat de Ciutadans (C’s) per Lleida al Congrés dels Diputats, Óscar Uceda. “L’educació ha de ser gratuïta en tots els seus sentits, sense costos ni tarifes ocultes, per això, C’s aposta per un sistema de préstecs de llibres”, ha explicat Uceda després de reunir amb el sindicat de professors. “L’educació ha de ser el motor de canvi d’Espanya, hem d’implantar un model modern i d’èxit“, ha apuntat Uceda.

Uceda ha constatat que “durant dècades ha estat impossible arribar a un consens perquè PP i PSOE han fet servir l’educació com a arma llancívola”. També ha lamentat que “els interessos polítics s’hagin imposat per sobre dels educatius, i que s’impulsin reformes educatives cada vegada que un nou partit arriba al poder”. “Tant la LEC com la LOMCE són lleis que privatitzen l’educació i esbiaixen als ciutadans”, ha afegit. Per això, ha demanat a la resta de formacions que se sumin a un “Pacte Nacional per l’Educació que miri a una generació i no només a una legislatura o a unes eleccions”. Uceda ha definit “la professió de professor com el treball més important del país”, pel que ha anunciat que “s’augmentarà l’oferta de tutors i professors de suport”.

D’altra banda, Uceda ha presentat la “Red Cervera”, un pla de desenvolupament tecnològic que “donarà solució a tots aquells joves que s’han anat a l’estranger a desenvolupar el seu projecte científic i tecnològic per falta de pressupost”, després de visitar el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida. En aquest sentit, Uceda ha explicat que “Ciutadans aposta per la innovació, la ciència i el món universitari”, i per a això “necessita d’un pla que una a totes les universitats i els parcs científics d’Espanya”.

En aquest sentit, el nombre d’un de C’s Lleida ha assegurat que “el futur passa per la innovació”, i per això “s’ha d’augmentar la inversió en finançament de I+D+I, per acostar-la als paràmetres europeus”. El candidat de C’s per Lleida ha indicat que amb aquest pla, que “desenvoluparien conjuntament les empreses i les universitats capaços de tirar endavant un projecte, estaria subvencionat majoritàriament per l’Estat”, i ha explicat que el cost “només equivaldria al que costa construir 70 km de la via de l’AVE “

image (13)