• La portavoz de Cs Lleida afea a los grupos separatistas su anuncio de no acudira las comisiones ni a los actos institucionales del Ayuntamiento 

Lleida, viernes 22 de setiembre de 2017. “Es lamentable la actitud de CiU, ERC, la Cup y el Comú; los ciudadanos les pagan el sueldo para que cumplan sus obligaciones con la ciudad”, ha declarado la portavoz del grupo municipal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Lleida, Ángeles Ribes, tras saber que estos cuatro grupos independistas, acompañados por un representante de la Federación de Asociaciones de Vecinos, han comunicado que no asistirán ni participarán en las comisiones ni en los actos institucionales del consistorio hasta que se restablezca “la normalidad”.

“Los que están rompiendo la normalidad de funcionamiento del Ayuntamiento son los grupos de CiU, ERC, la Crida y el Comú negándose a participar en las comisiones de trabajo, en las que se llevan a cabo todos los asuntos ordinarios de la ciudad”, ha manifestado Ribes. “No solo se saltan la ley, sino que dejan de prestar servicio al ciudadano”, ha criticado.

Ribes ha calificado esta actitud de “cínica”, ya que “la normalidad está, y consiste en estar presente en la institución y en seguir trabajando”, y ha emplazado a los grupos separatistas a que “sean ellos los que empiecen a impartir normalidad”. En este sentido, ha definido de “hipócrita” que se critique que el pleno de septiembre se celebre el 6 de octubre, cuando fue aprobado por “PSC, CiU, Cs, ERC, Crida y PP y tan solo los dos votos en contra del Comú”. Así mismo, Ángeles Ribes ha explicado que en “la Diputación, que es donde estos gobiernan, no han suspendido ninguna comisión, no vaya a ser que los ayuntamientos de la provincia se vean afectados”.

Por su parte y en relación a la “acción incívica” en la que han participado estos mismos grupos ayer -pegando carteles en la fachada del Ayuntamiento y en diferentes puntos de la ciudad- el concejal de Cs Lleida, José Luis Osorio, ha denunciado en la comisión de Urbanismo estos hechos y ha pedido que “se aplique la ordenanza de civismo que prohíbe ensuciar las fachadas de edificios públicos y privados”. Además, Osorio ha solicitado que se cuantifique el coste que han tenido los trabajos de limpieza para que “los ciudadanos sepan el coste que ha tenido esta acción incívica”.

 

Ángeles Ribes (Cs): “És lamentable l’actitud de CiU, ERC, la Cup i el Comú; els ciutadans els hi paguen el sou perquè compleixin les seves obligacions amb la ciutat”

  • La portaveu de Cs Lleida retreu als grups separatistes el seu anunci de no assistir a les comissions ni als actes institucionals de l’Ajuntament

Lleida, divendres 22 de setembre de 2017. “És lamentable l’actitud de CiU, ERC, la Cup i el Comú; els ciutadans els hi paguen el sou perquè compleixin les seves obligacions amb la ciutat”, ha declarat la portaveu del grup municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Lleida, Ángeles Ribes, després de saber que aquests quatre grups independentistes, acompanyats per un representant de la Federació d’Associacions de Veïns, han comunicat que no assistiran ni participaran en les comissions ni en els actes institucionals del consistori fins que es restableixi “la normalitat”.

“Els que estan trencant la normalitat del funcionament de l’Ajuntament són els grups de CiU, ERC, la Crida i el Comú negant-se a participar en les comissions de treball, en les que es duen a terme tots els assumptes ordinaris de la ciutat”, ha manifestat Ribes. “No només se salten la llei, sinó que deixen de prestar servei al ciutadà”, ha criticat.

Ribes ha qualificat aquesta actitud de “cínica”, ja que “la normalitat està, i consisteix a estar present en la institució i en continuar treballant”, i ha emplaçat als grups separatistes a què “siguin ells els que comencin a impartir normalitat”. En aquest sentit, ha definit “d’hipòcrita” que es critiqui que el ple de setembre se celebri el 6 d’octubre, quan va ser aprovat per “PSC, CiU, Cs, ERC, Crida i PP i tan sols els dos vots en contra del Comú“. Així mateix, Ángeles Ribes ha explicat que a “la Diputació, que és on aquests governen, no han suspès cap comissió, no fos cas que els ajuntaments de la província es vegin afectats”.

Per la seva banda i en relació a “l’acció incívica” en què han participat aquests mateixos grups ahir -pegant cartells a la façana de l’Ajuntament i en diferents punts de la ciutat- el regidor de Cs Lleida, José Luis Osorio, ha denunciat en la comissió d’Urbanisme aquests fets i ha demanat que “s’apliqui l’ordenança de civisme que prohibeix embrutar les façanes d’edificis públics i privats”. A més, Osorio ha sol·licitat que es quantifiqui el cost que han tingut els treballs de neteja perquè “els ciutadans sàpiguen el cost que ha tingut aquesta acció incívica”.